Kancelář v cloudu: Microsoft vs. řešení zdarma.

Formát: AktualitaŠtítky: , ,

office cloud

Řešení online kanceláře Microsoft Office 365 je bezesporu dobrou volbou, za kterou rádi zaplatíme, ale je toto řešení nejlepší? Pro srovnání si zde představíme šest volných kancelářských balíků. Kancelářský software je klíčem k produktivitě jakéhokoli týmu.

Kancelářské programy založené na cloudu jsou využívány, protože je pak práce týmů ještě efektivnější a to protože nabízý mobilitu v používání, což je vhodné v případě, že jsou pracovníci fyzicky rozptýleni po různých místech pracoviště. Microsoft Office 365 je v této kategorii jedničkou na trhu, ale opravdu stojí za to? V následujícím shrnutí se podíváme na sedm hlavních konkurentů a to jak bezplatné tak placené, abychom zjistili, který z nich je k podnikání opravdu nejlepší. Zjistíte zda je to Microsoft, Google, LIbreOffice, Zoho, ThinkFree, iWork Cloud, Drogbox nebo Polaris.

Produkt

Office 365
   Office 365

google
 Google G Suite

libreoffice ownCloud
libreoffice ownCloud

Zoho Online Office Suite
Zoho Online Office Suite

ThinkFree Office
ThinkFree Office

iWork for iCloud
iWork for iCloud

Polaris Office Online
Polaris Office Online
Cena $ 70-100 za rok Předplatné umístěný. 5 $ za měsíc pro aplikaci používat pouze $ 10 za měsíc pro používání a skladování s aplikacemi. Zdarma Free / předplacení. Pro dokumenty standardní @ $ 5 za měsíc, Premium @ 8 $ za měsíc. Zkušební verze zdarma / $ 50 pro desktop, mobilní Pro za $ 9,23, server pro 14 $ ročně. Zdarma. Free / předplacení. Smart @ 3,99 $ měsíčně Pro @ 5,99 $ měsíčně, Business @ 6,99 $ měsíčně.
Nástroje Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher, Access, Skype for Business Dokumenty, Tabulky, formuláře,  Sites, správce, Vault, Gmail, Hangouts, Google+, Disk. Textový procesor, prezentace, tabulky, grafika, diagramy, databáze a editace Writer, list, Show, pošta, pozemky, chat / Meeting, zápisník, projekty, Docs. Write, Calc, show. Pages, Numbers, Keynote. Textový editor, prezentace, tabulky.
Podporované systémy Windows, Mac, iOS, Android. Windows, Mac, iOS, Android Windows, Mac, Android, iOS, Linux. Windows, OSX, Linux, Android, iOS. Windows, Mac OS X, Linux, Android. Mac, iOS, Windows. PC, Mac, iOS, Android.
Uložiště 1TB 30GB s $ 5 novinek, neomezené ukládání s $ 10 předplatného Místní úložiště pevného disku nebo internetových služeb zahrnujících Google Drive, Dropbox, Amazon S3, Swift, atd U dokumentů zdarma @ 5GB na uživatele Standard @ 50 GB pro každého uživatele, Premium @ 100 GB pro každého uživatele. 1GB 5 GB 15gb zdarma, 100 GB pro inteligentní, 1TB pro Pro a podnikání.

Office 365

365-full

Microsoft Office 365 Suite je snad nejpoužívanější kancelářský software. Takže je jeden z nejkvalitnějších a snadno použitelných. Platforma zahrnuje textový editor, tabulkový procesor, prezentační nástroj, poskytuje úložný prostor,  messenger, e-mail a kalendář. Co není na milé? Cena.

Office 365 stojí $ 70 za rok pro přístup z jednoho počítače, a 99 $ ročně za přístup na dvou až pěti zařízení což je levnější než při použití Office Home ($ 150) Pro podnikatele (229 $) nebo Professional ($ 399). Za cenu, však dostanete 1 TB úložného prostoru v cloudu a přístup k plné sadě Office aplikace Včetně Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher, Access, onedrive, SharePoint, Power BI  a Skype, což je v podstatně více než kterýkoli z ostatních nabízených produktů s výjimkou Zoho.

Pokud jste někdy psaný školní esej (Word), pracoval jako instruktor (PowerPoint), nebo začínali jako živnostník (Excel), pravděpodobně jste použili Microsoft Office. Profláknutost, snadné používání na počítačích a mobilních zařízeních, jsou právě ty vlastnosti, pro které je Office 365 atraktivní, dobře připravenou  platformou pro každého, kdo potřebuje pracovat kdekoli, kde právě potřebuje a není vázán na lokální instalaci softwaru.


Google Apps

google full

Google má svůj vlastní kancelářský balík, vše co je vše uloženo pod novým G účtem společnosti Google můžete používat . V rámci platformy mohou uživatelé vytvářet dokumenty, tabulky, prezentace a poznámky a všeho ukládat na Disku Google. Uživatelé tak mohou vytvářet ankety a dotazníky, nebo formuláře Google, což je skvělá vlastnost, pokud to vaše podnikání vyžaduje.

Google Apps for Work je vše na bázi cloud a je dodáván ve dvou verzích, z nichž každá obsahuje sadu aplikací. Nicméně, to je úložný prostor Vás bude stát se základní platformou, která vám poskytne 30 GB on-line úložného prostoru,  5 $ měsíčně a neomezené ukládání (1 TB pro každého uživatele v případě mladších 5 let) za $. 10

Google Apps for Work platformy je skvělé můžete pracovat s mnoha formáty. Navíc se synchronizuje přímo s fotkami Google a Gmailem, pro snadnou dostupností všech vašich dokumentů s využitím stolních a přenosných počítačů, stejně jako Android, Windows a iOS založených na mobilní zařízení.

Ve skutečnosti Apps for Work k dispozici Mobile Management, který umožňuje uživatelům přístup k celé aplikace sady pomocí svého mobilního zařízení. Je také vybaven mobile device management (MDM), mobilní aplikace umožňuje administrátorům nastavit uzamčení obrazovky, hesla a schopnost smazat složky a soubory na dálku v případě, že dojde ke ztrátě nebo odcizení zařízení.

Gmail nově přidal tři bezpečnostní prvky. Patří mezi ně včasná detekce phishingu, click-time zase upozorní na nebezpečné odkazy.

Google Vault pro Disk se zaměřením na archivaci a eDiscovery potřeby podniku tím, umožňuje export, vyhledávání a uchovu údajů na Disku Google. Záloha zahrnuje e-maily, dokumenty aj.

G Suite společnosti Google je pravděpodobně tou nejlepší volbou pro ty, kteří znají použití Gmailu, protože již obsahuje některé z aplikací nalezené v G apartmá (byť v omezené míře).

 


LibreOffice Online

libre full

LibreOffice je skvělý open-source kancelářský softwarový balík, pokud vám stačí základní funkce editorů. Dodává se s textový editore, tabulkový editorem a prezentační nástrojem. Zatímco samotná platforma není založen na Cloudu, je tato funkce nabízena jako rozšíření, které umožňuje připojit cloudové úložiště.

Cloud LibreOffice je možné používat díky spolupráci Collabora, prostřednictvím on-line Collabora Development Edition ( CODE )., který obsahuje program LibreOffice online a ownCloud server. Chvilku se musíte v nastavení šťourat, aby to fungovalo. Je zapotřebí provést instalaci programu na server, ale jakmile je nahráno a funguje tak si můžete uložit věci do cloudu s využitím cloud serveru podle svého výběru.

Protože je libre open source, tak se jedná o jednu z mála platforem, která skutečně umí pracovat na jakémkoli operačním systému.

 


Zoho Office

zoho full

Zoho Online Office Suite je pravděpodobně jediný kancelářský balík, který poskytuje všechny aplikace, které jsou pro podnikání potřebné, stejně jako dřez v kuchyni. Aplikace Docs  obsahuje Writer, s kterým lze číst / převést dokumenty z mnoha různých formátech, včetně DOC, DOCX, odt, RTF, HTML, HTM a TXT (export pouze u PDF). Arch zpracovává zase tabulky. Uživatelé mohou vytvářet své vlastní soubory, stejně tak číst / upravovat tabulky s použitím různých formátů souborů, včetně .xlsx, XLS, CSV a .ods. Uživatelé teké mohou přidávat grafy, obrázky a kontingenční tabulky do svých listů, nebo  i spolupracovat s ostatními v reálném čase.

Přehlídka aplikace umožňuje uživatelům vytvářet prezentace, kompletní s tématy a animací. Můžete dokonce importovat / exportovat PowerPoint a jiné typy souborů, včetně PPT, PPTX, PPS, PPSX, .odp a .sxi. Zajímavé je, že e-mail je oddělená součást a není součástí Docs. Nicméně může být dodáván spolu s dokumenty zdarma (5 GB úložného prostoru), nebo ve formě předplatného ($ 2,50 za 10 GB, 3,50 dolarů za 15 GB a 10 dolarů za 25 GB měsíčně).

Zoho Creator umožňuje uživatelům vytvářet vlastní aplikace pro automatizaci obchodních procesů (shromažďovat / správu dat, vyrábět formy a podobně), pomocí jednoduchého drag-and-drop rozhraní. Uživatelé mohou použít software pro vytváření vlastních aplikací Google, pokud to jejich podnikání vyžaduje a dokonce navrhnout platební nástroj s použitím PayPal.

A konečně, Zoho proto má CRM (Customer Relationship Management) aplikace sadu , která zahrnuje vícekanálové mediální rozbočovač s integrovaným chatem, e-mailem, telefonen a sociálními sítěmi (Twitter, Facebook a Google+) do jediné platformy ke sledování vztahů se zákazníky. Existuje mnoho dalších aplikací  pod CRM převážně založené na obchodní činnost, zahrnují automatizaci prodeje, Marketing Automation, zákaznickou podporu, řízení zásob a Analytics a mnoha dalšího. CRM je ve dvou variantách Free a  formou předplatného, čím více aplikací budete chtít používat, tím vyšší je cena předplatnéoh od $ 12 do 100 $.

Zoho Office Suite je ideální pro toho, kdo hledá alternativu proti Office 365, oba tyto systémi jsou si velmi podobné.


ThinkFree Office

think full

ThinkFree Office je ideální pro ty, kteří preferují minimalistický nástroj, protože je vybaveno jen několik programi pro kancelářské úkoly, v tomto případě Write, Calc a show, která fungují stejně jako Microsoft Word, Excel a PowerPoint.

Stejně jako u většiny kancelářských balíků ThinkFree přichází ve čtyřech verze-Office, All což je desktop-based a přichází s aplikací již bylo zmíněno a má jednorázové náklady ve výši $ 50. Mobile nabízí stejnou trojici aplikací pro zařízení se systémem Android pro někdejší poplatek 9.23 $ a on-line je stajný akorát je založený na prohlížeči. Což znamená, že není třeba instalovat aplikace na váš počítač, nebo jiné zařízení..

Čtvrtá verze je známá jako server a má několik verzí v sobě počínaje normy, která obsahuje stejné tři nástroje bylo uvedeno výše, pouze je nyní přes spolupracovní mraku, takže soubory mohou být sdíleny s více než jedním uživatelem. Enterprise Edition přidává nástroje pro správu (dokument co-authoring / řízení) do spolupráce baseapps.

Server Integrator je vývojová verze pro ty, kteří se na vývoji aplikací pro jejich vlastní integraci ThinkFree a konverze Server, ten nabízí nástroje pro integra Ting konverze Server API (Application Program Interfaces), konverze dokumentů úkolů. Náklady na roční poplatek jsou ve výši $ 14 a  máte k dispozici 1 GB online úložiště.

 


Apple iWork Cloud

iwork full

Apple má svou vlastní verzi office 365 (byť trochu osekanou). Apple je kancelářský balík a má k dispozici tři aplikace. Mohou být použity k vytvoření a upravovat dokumenty pomocí nepřeberného množství různých šablon. Uživatelé tak mohou importovat, upravovat a exportovat dokumenty z jiných platforem vč. Microsoft a Google.

Keynote je Apple verze softwaru PowerPoint od Microsoftu a obsahuje několik nástrojů. Např. vytváření prezentací a prezentací jednodušší, včetně témat, která udržuje barvy a písma v souladu přes tabulek, grafů a tabulek. K dispozici je také podpora více monitorů, využívá OpenGL pro animace / přechody pomocí grafiky a lze exportovat do několika formátů, včetně PDF, HTML a JPEG.

iWork pro iCloud je kolaborativní platforma, kde může pracovat až 100 uživatelé současně. Vše od e-mailu k nástrojům, které jsou výše uvedené. Mohou být zpracovány tak, že je možné je upravovat a sdílet spolu navzájem s využitím webového prohlížeče. (Chrome, Safari a Internet Explorer jediný). Uživatelé získají 5 GB úložiště online o osobu,  nevypadá to jako moc v porovnání s předplacenými službami, ale je to zdarma. Tato platforma je samozřejmě zaměřena na ty, kteří preferují Mac a iOS zařízení založené, ale uživatelé Windows mohou využít také v případě použití prohlížeč.

 


Polaris Office Online

polaril full

Polaris Office Suite je další velký kancelářský balík. Umožňuje uživatelům využít volný vstup do textového editoru, tabulkového procesoru generátoru a prezentace. Pomocí něho můžete převést dokumenty Microsoft. I když nejste zrovna technický typ tak je Polaris velmi jednoduchý na používání. Stejně jako Google Apps pro firmy, stačí se zaregistrovat a začít pracovat.

Tak jako je Google, Polaris nabízí 15 GB úložného prostoru zdarma. Můžete získat 100 GB za $ 4 za měsíc, nebo 1 TB za 6 $ měsíčně. Předplatné  jsou však založeny na použití, nikoli úložiště.

Pokud uvažujete nad touto platformou. Je to důležité, aby jste zjistili, jak službu budete využívat. Podle toho vypočítat kolik vás bude vlastně stát předplatné.

Stejně jako LibreOffice, Polaris spoléhá na aplikace třetích stran. Např: Google Drive, Dropbox a onedrive pro práci a spolupráci v cloudu.  Máte možnost si vybrat to co je pro Vás nejlepší. Tato platforma se pravděpodobně nejlépe hodí pro začínající malé firmy, které jsou znají  on-line nástrojů Google.


V případě, že budete chtít realizovat některou s výše uvedených cloudových služeb rádi vám služby zřídíme a nastavím. Stačí zaslat email na adresu info@mekit.cz, případně využít kontaktní formulář na našich webových stránkách.

zdroj: internet